neděle 13. prosince 2015

První omalovánky

jsem dostala od již zmíněné Zdenči k narozeninám i se startovací sadou pastelek s krtečkem. Omalovánky jsem nejprve jen prohlížela a s nábožnou úctou zkoumala preciznost provedení, Johanna Basford je prostě stoprocentní profesionál a její Enchanted forest lahůdka pro fajnšmekry. Nějakou chvíli trvalo, než jsem získala odvahu vzít pastelky a pustit se do obrázku, přece jen, kreslit do knížky! A jaké knížky! Taková tréma! Můj první obrázek z omalovánek je vlastně pouhá zkouška toho, jestli jsem to všechno za ta léta nezapomněla. Má výtvarná činnost za poslední léta spočívala v kreslení princezen, koníků, domečků a sluníček, nejlépe propiskou a na linkovaný papír. :D A i to před dlouhou dobou, Johance je dvanáct...
Takže tady to je. Když jsem začala kreslit, připadala jsem si malinko jako blázen, ženská ve věku "mládí v ..deli a do důchodu daleko" sedí u stolu a kreslí si jako malej harant. Bez předlohy (což by bylo to nejmenší, co by mi vadilo). A víte co? Ulevilo se mi. Kreslení nezakrnělo, jen ruka ztěžkla, při srovnání jsem bleskurychle zjistila, že má prvotina mandala na kancelářském papíru, stvořená nalezenými zbytky pastelek, je ale úplně jinej level než kreslit na kvalitní papír pěknými (byť školními) pastelkami.
Zamilovala jsem se :)


Johanna Basford, Čarovný les (Grada) a 24 KIN krtečků

Žádné komentáře: